La mirada jove

PiJ Sarrià-Sant Gervasi

Encetem el tercer trimestre i ja tenim dos articles damunt de les espatlles. Fins ara hem procurat parlar de temes que poden interessar als i les joves del districte. Però ai! Aquest 19 d’abril celebràvem el dia Internacional de la informació juvenil i això ens va fer pensar que no havíem parlat de nosaltres, de la nostra tasca al districte, i just seria interessant que fos coneguda per a tothom.

Som el Punt d’Informació Juvenil del Districte de Sarrià-Sant Gervasi. Com el nom indica, la nostra tasca consisteix a informar nois i noies, que poden tenir entre 14 i 35 anys. A partir d’aquí, la pregunta que se’ns fa alguna vegada és: per què és necessari un servei especialitzat d’informació per a joves? La resposta és senzilla: la joventut conforma un col·lectiu vulnerable en el si de la nostra societat (és la mateixa raó que, malauradament, també motiva l’existència d’un servei municipal per a les Dones). Només els índex d’atur entre els menors de 25 anys -50% el 2016 segons fonts de l’ARA- ja ens haurien de posar en alerta.

Per què és necessari un servei especialitzat
d’informació per a joves?

Ara bé, els joves no són un col·lectiu vulnerable només en conjuntura de crisi, sinó sobretot davant la complexitat del món adult, amb els seus revolts i les seves trampes. Com pots saber els teus drets com a persona treballadora quan aconsegueixes una primera feina? Qui et pot orientar sobre possibilitats acadèmiques o beques? Qui et pot informar sobre els passos per aconseguir emancipar-te? A on trobaràs informació fiable sobre salut sexual i reproductiva? Efectivament, els punts d’Informació de la ciutat de Barcelona es dediquen a explorar pel magma moltes vegades complex de la informació, la seva matèria primera. A partir d’aquí, la seva formació i experiència els permet destriar el gra de la palla i així poder oferir informació fiable i actualitzada a tot aquell que ens la sol·liciti.

Un cop es té la informació aplegada i a punt la feina no ha acabat, però. Mancarà el més fonamental, que és donar-se a conèixer i anar a buscar els joves. És per això que la informació juvenil es mou -anant a centres educatius, esplais i caus, casals de joves- i també es transforma -en vídeos, pamflets, campanyes o fotos d’Instagram-, per tal de captar l’interès de tot aquell jove que tingui dubtes i inquietuds

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here