Fotografia: Jesús Mestre

Política de barri

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

El Pla de Mobilitat està creant moltes cares de desconcert aquests últims dies als consells de barri. Alguns barris veuen com es prioritza una xarxa de bus que no beneficia a tots els barris de Sant Gervasi, mentre es deixa el bus de barri de banda o bé que hi ha zones on no es contempla cap millora, zones històriques que sempre ho havien demanat, com al barri del Farró.
– En què s’hauria de posar més èmfasi? Quines mancances trobeu al Pla?
– S’han de potenciar més les comunicacions internes del barri?
– Cal començar a fer la xarxa de carril bici al districte?

 

Jordi Martí i Galbis, regidor 

Un Pla de Mobilitat dels barris de Sarrià-Sant Gervasi ha de ser, abans que res, participat pels veïns i entitats, realista, i adaptat a les necessitats dels usuaris, tenint en compte l’orografia del nostre territori i la gran concentració de centres docents. I no pot obviar que el futur de la mobilitat passa per potenciar el vehicle elèctric.

L’esborrany del Pla de Mobilitat hauria de posar més èmfasi en la concreció de les places d’aparcament regulat per a vehicles, especialment d’Àrea verda, clarament deficitari en algunes zones del districte. Així mateix no creiem en la necessitat d’implantar les superilles que es preveuen.

S’han de potenciar les línies de bus de barri, especialment la reivindicada per entitats i veïns de Galvany-Turó-Farró.

Els carrils bici s’han d’implantar allà on siguin necessaris, i siguin compatibles amb els altres tipus de transport. No té cap sentit implantar-ne un al carrer Santaló, amb el desnivell existent, o que no s’implanti a les zones de gran concentració de potencials estudiants universitaris.

Boris Valls, PPC

Amb una gran concentració de centres educatius, considerem que a Sarrià-Sant Gervasi s’hauria de treballar més la mobilitat escolar i els accessos als centres educatius, revisant els camins escolars i promovent iniciatives de manera conjunta amb els diferents centres. Hi ha moltes mancances, ja que considerem que no s’ha treballat prou amb les entitats dels barris i el document no està suficientment desenvolupat.

Sí, és del tot necessari millorar les comunicacions internes de barri i les connexions modals entre els diferents mitjans de transport, per tal d’arribar a tots els equipaments. Un clar exemple és el tant necessari bus de barri reclamat durant tants anys per part dels veïns dels barris del Farró, Galvany i Turó.

Ja existeix xarxa cicable al districte, tot i que s’ha de continuar treballant en el desplegament i disseny de nous carrils bici, però sempre amb plantejaments raonables i amb el consens de tots els col·lectius, no com ha passat amb els carrils projectats per l’actual govern municipal de Passeig Bonanova o Santaló.

Mercè Escofet, Cs

Som conscients de les mancances del Pla de Mobilitat al districte i per això des del grup municipal Ciutadans a l’últim consell plenari del 2016 vam presentar una proposició perquè el govern fes les accions oportunes per posar en funcionament una nova línia de bus de barri que recorres el barri de Galvany, sobretot perquè arribes al CAP i als altres equipaments del barri.

Per altra banda, estem a favor que es modernitzi la xarxa d’autobusos i es completi la xarxa ortogonal. Però el govern no ho està fent bé, ja que la implantació de la nova xarxa està generant conflictes en l’àmbit de barris i està suposant una modificació de les línies d’autobús històriques. Demanem que aquests conflictes es resolguin d’una manera raonable i consensuada tenint present les necessitats de les entitats i els veïns i veïnes.

Pel que fa als carrils bici, hem de tenir en compte primer de tot, la seguretat dels vianants i també la dels ciclistes. Les actuals infraestructures no asseguren aquesta situació; per això és fonamental que s’introdueixin millores perquè no es generin riscos entre aquests dos col·lectius.

Guillem Casals, ERC

Des d’Esquerra Republicana sempre hem defensat que el dèficit més important que pateix Sarrià – Sant Gervasi és en l’àmbit de mobilitat. Sent l’únic districte de la ciutat sense Metro -esperem que la L9 pugui ser una realitat-, això ho suplim, com podem, amb serveis alternatius. Un molt bon servei de FGC, aviat amb totes les estacions adaptades, després de les obres a Sarrià i les que està vivint el Putxet; una nova xarxa bus en desenvolupament i una xarxa de busos del barri i de bici insuficient.

Aquest Pla ha de servir per suplir tots els dèficits de mobilitat rodada, però també la ciutadana. L’anàlisi és acurat, de fet, moltes de les queixes veïnals que escoltem repetidament sense que el govern resolgui, estan reflectides en el Pla. Ara bé, és en la cerca de solucions on erra. Ni es prioritza, ni calendaritza. Sense això, el Pla no funcionarà i els veïns no tindran respostes.​

Joan Manel del Llano, BeC

Sarrià – Sant Gervasi és el districte amb més densitat de mobilitat escolar i vehicles motoritzats privats de Barcelona, i això genera embussos de trànsit i molta contaminació. Per començar a corregir-los, estem elaborant el primer Pla de Mobilitat de districte, del qual s’ha presentat de moment la diagnosi, que ha detectat, entre d’altres, necessitats de millora en carrers o línies de bus de barri. Aquest pla determinarà actuacions concretes, com ara mesures de pacificació de carrers; alhora, facilitarà implantar els objectius del pla de ciutat, aprovat al mandat anterior i que preveu, entre altres coses, desplegar la nova xarxa bus i els nous carrils bici, imprescindibles per tenir barris més saludables, retornar l’espai de les voreres als vianants i facilitar l’ús de modes de transport més sostenibles. La mobilitat del districte milloraria i la contaminació disminuiria amb la Línia 9 acabada, infraestructura sense data de finalització, tot i que ja ha quadruplicat el seu cost inicial, i sobre la qual pesen sospites de malversació.

Blas Navalón, PSC

9El Pla de Mobilitat és un repte important, no només pel districte sinó també per la ciutat perquè implica mirar cap al futur i prendre decisions i mesures de com volem la ciutat d’aquí a 10 anys. El constant augment de contaminació ambiental i de malalties respiratòries als àmbits urbans fa que haguem de ser dràstics i decidits per poder deixar una millor ciutat i medi ambient a les futures generacions de ciutadans de Sarrià-Sant Gervasi.

Per poder assolir aquest repte es tindrà també que potenciar l’ús de transport públic i la seva millora amb freqüències i qualitat, tal com s’està fent amb la implantació de la Nova Xarxa Bus, la Xarxa de Carrils Bici, la finalització de la L9 del metro, etc.

Aquestes mesures ben aplicades poden marcar una abans i un després en el futur de la ciutat i implicaran la millora del medi ambient, de la qualitat de vida i del nivell de salut.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here