Notícies de Sant Gervasi

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

El passat diumenge 5 de febrer es va iniciar una modificació de carril al passeig de la Bonanova, just al tram on hi ha l’escola la Salle Bonanova i dos edificis adjacents – un equivalent de mitja mançana. Ara només hi ha un sol carril on s’hi apleguen busos, bus turístic, cotxes i taxis; davant d’això els pares de l’escola han fet un comunicat d’indignació per l’embussament que es troben a les hores punta.

Segons govern, amb declaracions del conseller de Barcelona en Comú Joan Manel del Llano, aquesta actuació “és deguda a la implantació de la xarxa ortogonal del bus, per tal d’agilitzar la sortida de cotxes quan s’aturen als semàfors”. Del Llano, també ens confirma que s’ha informat diversos cops i des de fa temps a la Salle Bonanova, a la qual a més a més se’ls ha facilitat la sortida de cotxes pel carrer del darrere.

Tot i així, el grup municipal de CiU ha criticat aquesta mesura per la manera en que s’ha fet, tal com diu la consellera Montse Cantín: “ningú sabia que la modificació començaria aquest dia i no entenem tampoc l’argument que és per la xarxa ortogonal del bus, ja que s’ha implantat només en un tram molt concret just davant l’escola”. CiU demana que quan s’implantin mesures d’aquest tipus, es doni una explicació: “de cop i volta, sense avís, diumenge van començar a pintar el canvi i el col·legi és va assabentar per casualitat, una falta d’informació que no es pot permetre per respecte als usuaris que els afecta aquesta mesura, tant als del col·legi com a l’associació de veïns”.

En aquest tram ara es pot veure una gran confluència de cotxes a les hores punta, però Barcelona en Comú opina que “no falten carrils, sobren cotxes”, tot apostant pel transport públic, fet al que CiU contesta que la manera de solucionar això no és provocant més embussament i per extensió, més contaminació.

Alhora, Ciutadans celebra que una proposta que van portar al Consell Plenari de demanar que els camions de la brossa no passessin a la mateixa hora de portar els nens a classe, s’hagi portat endavant i suposi una solució temporal, però no definitiva, per solucionar part del trànsit que hi ha en aquestes hores punta

3 COMENTARIS

  1. Em sembla indignant l’opinió de Barcelona en Comú quan diu “no falten carrils, sobren cotxes”.

    El Transport Públic continua sent una “birria”,… i a pitjor … més car, més lent i més complicat. I això no ho dic pels treballadors de Transport Públic… aquests (xofers, operaris, …) resulten encantadors i sempre disposats a fer el servei tan agradable com els hi és possible.

    Aquest discurs sobre usar transport públic, sobren cotxes.. i altres ximpleries d’aquestes… ja cansen: Són discursos aplicables possiblement a aquella l’Europa “avançada”, com podria ser la nòrdica, Àustria, … i aquí sempre hi ha els mateixos “els hi encanta per n-èsima vegada omplir-se la boca d’aquesta retòrica avorrida”. Que no s’enganyi ningú: Si a l’Europa avançada els ciutadans fan servir més transport públic que aquí, no és pas per un sistema neuronal diferent del nostre, ni per un canvi profund de la seva moral o ètica respecte a el nostre, … No senyors. És molt més senzill: Allí el transport públic “funciona, i funciona bé”. Almenys tant o més bé que el privat.

    Això ens porta a la senzilla reflexió següent:

    És molt fàcil: La gent no és “tanoca”. Si el transport públic fos “millor” que el privat (millor amb infinitat de matisos coses: més barat, còmode, ben comunicat, ràpid, … etc.) la gent –tota– aniria en transport públic. Si no hi va, deu ser perquè li va millor anar amb el seu cotxe/moto/bicicleta/patinet/quad o el que sigui.

    Tot i això sempre haurem de poder triar lliurement el nostre mitjà de transport, i que ningú s’escandalitzi si jo vull anar en cotxe i portar la meva família a l’escola, o en moto, o si m’ho puc permetre, en helicòpter o avió…. o com millor em sembli. I a qui no li agradi, que s’hi posi fulles.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here